10x waarom je genoeg water moet drinken- FitnessApparatuur huren

10x waarom je genoeg water moet drinken

Eigenlijk weten we het allemaal wel: genoeg water drinken is belangrijk. Maar, waarom nou eigenlijk? Wij geven je 10 redenen om genoeg water te drinken en om je een steuntje in de rug te geven, delen we ook 4 tips met je die je helpen genoeg water te drinken.

Vochtbalans
Ruim 70% van ons lichaam bestaat uit water. Door dit op balans te houden worden voedingsstoffen beter door je lichaam heen gevoerd, wordt je voeding beter verteerd en je lichaamstemperatuur gereguleerd.

Productiviteit
Voldoende water drinken helpt je fris en alert te zijn. En daardoor ben je -inderdaad- een stuk productiever!

Afvallen
Simpelweg omdat je sneller vol zit en daardoor minder eet. Als je een glas water drinkt vóórdat je eet, dan krijgt je brein eerder het signaal dat je vol zit waardoor je dus minder zult eten.

Helpt tegen kramp
Genoeg water drinken helpt kramp voorkomen. Heb je regelmatig last van kramp in bijvoorbeeld je kuiten? Dan kan het helpen om meer water te drinken!

Vermoeidheid
Wist je dat vermoeidheid één van de verschijnselen van uitdroging is? Een uitdroging van ‘maar’ 2%, kan al zorgen voor een energieverlies van maar liefst 20%. Dus ben je moet? Grijp niet meteen naar de koffie maar pak een glas water.

Afvalstoffen
Onze nieren helpen ons lichaam schoon te houden door afval uit ons lichaam door te sturen naar de blaas. Maar, daar hebben ze wel genoeg vocht voor nodig. Donkere urine? Dan is het tijd om meer te drinken!

Mooiere huid
Gifstoffen in je lichaam zorgen voor een onrustige huid, zoals puistjes en andere oneffenheden. Door genoeg water te drinken spoel je deze gifstoffen uit je lijf en zul je zien dat je huid erop vooruitgaat.

Voorkomt verzuring
Je lichaam streeft altijd naar een goede balans tussen zuren en niet-zuren (basen). Deze zuurtegraad, ook wel pH-waarde genoemd, is voor elk onderdeel van de lichaam verschillend. Zo heeft je maag een veel hogere zuurtegraad dan bijvoorbeeld je lever of je bloed. Water is een neutrale stof die helpt om verzuring van je lichaam te voorkomen en de pH-waardes zo stabiel mogelijk te houden.

Kill de kater
Een iets te gezellige avond gehad en een bonkende hoofdpijn als souvenir eraan overgehouden? Water is your friend. Alcohol droogt je lichaam uit, dus je vochtbalans aanvullen met een aantal flinke glazen water verricht al wonderen.

Hoe zorg je ervoor dat je genoeg water drinkt?

1. Zet water in je zicht. Want als je het ziet, denk je er ook aan. Zet tijdens het werk bijvoorbeeld altijd een glas of een flesje water naast je laptop, tijdens het eten een kan water op tafel en ’s avonds een glas water op je nachtkastje.

2. Zorg voor routine. Leer jezelf aan om bijvoorbeeld altijd een glas water te drinken bij je ontbijt, je tussendoortje, je lunch, het avondeten en voordat je naar bed gaat.

3. Varieer. Vind je alleen maar water saai? Gooi er wat takjes munt bij. Of kies voor komkommer, citroen, blauwe bessen, gember of frambozen. Door fruit of kruiden aan je water toe te voegen is de smaak minder saai en drink je toch voldoende water.

4. Drink 2 glazen water bij het opstaan. Ten eerste: je kunt het maar gehad hebben. Ten tweede: je geeft je spijsvertering gelijk een boost en je staat frisser op.

Deel dit bericht

Vragen? Neem contact met ons op!

Reserveringslijst Wij informeren u wanneer het product weer op voorraad is. Laat hieronder uw e-mailadres achter.